بیماری ام اس و علائم اولیه آن

بیماری ام اس و علائم اولیه آن

بیماری ام اس یا Multiple Sclerosis بیماری است که به صورت مستقیم سیستم عصبی مغز و نخاع را تحت تاثیر قرار می دهد و کاهش حافظه، سرگیجه، اختلالات جنسی، و افسردگی از نشانه های این بیماری است. در ادامه به بررسی بیشتر علائم این بیماری می پردازیم:

سرگیجه:

بیماران ام اس ممکن است احساس سرگیجه یا عدم تعال داشته باشند. به همین دلیل است که غالبا این بیماران در مستقیم حرکت کردن مشکل دارند.

اختلال عملکرد شناختی:

در ام اس اختلال عـملکرد شناختی رایـج است که احتمـال دارد برخی عملکـرد های خاص را تحت تاثیر قرار دهد از قبیل:حافظه، توجه و تمرکز، عملکرد های اجرایی، تسلط کلامی

اختلالات جنسی:

مشکلات جنسی و تغییرات عاطفی اغلب توسط مبتلایان به ام اس تجربه می‌شود. این وضعیت که در بیشتر اوقات عارضه ای غیر قابل پیشگیری است، خیلی وقت ها یکی از علائم ابتلا به MS در نظر گرفته می شود.

مشکلات روده:

اختلال عملکرد روده می تواند باعث ناراحتی زیادی شود و ممکن است علائم دیگر ام اس مانند اسپاسم یا اختلال عملکرد مثانه را تشدید کند. یبوست، از دست دادن کنترل روده‌ها و اسهال از جمله مشکلات روده‌ای است که می‌تواند در بیماری ام اس ایجاد شود.

دو بینی و تاری دید:

دوبینی یا همان اختلالات بینایی به دلیل حمله ی بیماری ام اس به سیستم عصبی و تاثیر بر روی عصب بینایی به وجود می آید و به طور شایع در مبتلایان به بیماری ام اس دیده می شود.

بی حسی اندام ها:

بی حسی  مداوم که معمولا صورت و دست  و پاها را درگیر می کند، عارضه ی شایع بیماران مبتلا به MS است که به علت آسیب و تخریب سلول ها عصبی در مغز و نخاع ایجاد می شود. پاها شایع ترین بخش بدن برای بروز این عارضه اند.

گرفتگی عضلات:

اسپاسم ها و گرفتگی های عضلانی حمله ای یکی از علائم آزاردهنده ی ام اس است. این اسپاسم ها معمولا شدیدا دردناک هستند، در بخش های انتهایی بدن نظیر دست ها و پاها ایجاد می شوند و بعد از چند دقیقه برطرف می شوند.

بی حالی و افسردگی:

بسیاری از مبتلایان به ام اس، احساس افسردگی، تحریک پذیری و تغییرات خلق و خو را یکی از مشکلات رایج خود بیان می کنند.

بیمارستان فوق تخصصی نورافشار در بخش داخلی مغز و اعصاب با بهره گیری از متخصصین مجرب و تجهیزات روز دنیا در این حوزه، آماده ارائه خدمات به مراجعین محترم است.

شماره تماس:7582-021

اشتراک گذاری برای دوستان

Facebook
LinkedIn
Twitter
Telegram
Print
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *