در این بیمارستان خدمات توانبخشی کودکان معلول رایگان انجام می شود

در این بیمارستان خدمات توانبخشی کودکان معلول رایگان انجام می شود

مدیر درمان بیمارستان نورافشار، گفت‌: در این بیمارستان خدمات توانبخشی کودکان معلول رایگان پذیرش می‌شوندو این بیمارستان از قطب‌های مجهز توانبخشی کشور است.

مهدی فرنقی زاد مدیر درمان بیمارستان نورافشار در گفت‌وگو با میزان در مورد فعالیت‌های این بیمارستان، گفت:بیمارستان فوق تخصصی نورافشار در واقع یک بیمارستان فوق تخصصی در زمینه ارتوپدی و توانبخشی است که نام آن هم بنام واقف آن است که با هدف کمک به کودکان معلول، ایجاد شده است.

فرنقی زاد گفت: پس از فراز و فرود های بسیاردر سال ۹۲ جمعیت هلال احمر به عنوان متولی اصلی این موقوفه آن را تحویل و ساختمان جدیدی در کنار ساختمان قبلی بیمارستان احداث کرد. این بیمارستان در ۸ طبقه، با بخش‌های بستری، اتاق عمل، تصویربرداری و سی تی اسکن، توان بخشی،آزمایشگاه،داروخانه و…به جهت رویکرد اصلی بیمارستان به این بخش مشغول فعالیت است.

وی افزود: بیمارستان نورافشار در زمینه توانبخشی با بخش‌های فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی ،آب درمانی و بخش‌های پزشکی_ورزشی یکی از مجهزترین بیمارستان‌های کشور است.

وی در مورد خدمات این بیمارستان به کودکان معلول گفت: در بیمارستان، یک بخش توان بخشی اطفال وجود دارد که به صورت رایگان کودکان معلول پذیرش و خدمات توانبخشی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی و مشاوره و روانشناسی به آن ها ارائه می‌شود.

فرنقی زاد در مورد نحوه شناسایی کودکان نیازمند و ارائه خدمات به آنان گفت: اگرچه تعرفه‌های بیمارستان به صورت خیریه و به مراتب کمتر از بخش خصوصی است اما با توجه به اینکه درمان کودکان معلول هزینه‌های زیادی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند ، لذا سیستم مددکاری بیمارستان با هماهنگی سازمان داوطلبان هلال احمر و همچنین خیرین محترم حوزه سلامت نیز در این زمینه به ما کمک می‌کنند.

وی در مورد نحوه تامین بودجه بیمارستان گفت: هلال احمر در زمینه تجهیزات و ساخت و ساز اولیه بیمارستان هزینه بسیار زیادی کرده است، اما در حال حاضر بیمارستان با همان تعرفه‌های خیریه به صورت خودگردان اداره می‌ شود ، هلال احمر نیز به عنوان متولی این بیمارستان بودجه‌هایی را در شرایط نیاز به مجموعه تزریق می‌کند.

مدیر درمان بیمارستان نورافشار در مورد همکاری با سایر نهاد‌ها و مجموعه‌های مرتبط در این امر گفت: ما بدنبال امضا تفاهم نامه با بهزیستی در حوزه خدمات هستیم اگرچه که به طور غیر رسمی نیز به هم مرتبط و با یکدیگر همکاری داریم.

فرنقی زاد در مورد اقدامات این بیمارستان در پی پاندمی کرونا، گفت: اقدامات این بیمارستان در زمینه کرونا هم مانند سایر بیمارستان‌های کشور متاثر از این بحران شده است، علاوه بر اختصاص یک بخش به بیماران کووید یکی از دو آی سی یو بیمارستان نیز به بیمارانی که نیاز به خدمات و مراقبت های ویژه دارند اختصاص داده شده است.


فرنقی زاد در پایان در پی نگرانی‌های به وجود آمده پیرامون وجود بیماران کرونایی در این بیمارستان، اظهار کرد: ما در طی یک ماه حدود ۴۰۰ عمل جراحی داریم که این رقم در یکسال گذشته به حدود ۵۰۰۰ عمل رسیده است که با اقدامات پیش گیرانه از سمت ما یک مورد هم ابتلا به بیماری کووید در افراد مراجعه کننده جهت عمل‌های جراحی شاهد نبودیم. چرا که علاوه بر جداسازی کامل بخش ها ،در بدو ورود به بیمارستان ، از بیماران مراجعه کننده جهت جراحی نیز تست کرونا گرفته می‌شود و افراد با کووید مثبت در اتاق عمل پذیرش نمی‌شوند.از این رو نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

اشتراک گذاری برای دوستان

Facebook
LinkedIn
Twitter
Telegram
Print
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *