گرامیداشت روز رادیولوژی در بیمارستان فوق تخصصی نورافشار

گرامیداشت روز رادیولوژی در بیمارستان فوق تخصصی نورافشار

17 آبان، مصادف با 8 نوامبر سالروز کشف پرتو ایکس، روز جهانی رادیولوژی نام گذاری شده است. در 8 نوامبر 1895، ویلهلم کنراد رونتگن، در حالیکه مشغول تحقیق پیرامون خواص پرتو های کاتدی بود، به صورت کاملا تصادفی ،متوجه نوعی پرتو در لامپ کاتدی شد که آن را پرتوی مجهول یا پرتو x نامید که بعد ها به یاد رونتگن،به آن پرتو رونتگن نیز گفته شد. رونتگن تا 28 دسامبر 1895 خواص این اشعه را به طور کامل بررسی کرد و در مقاله ای دست نویس نتیجه ی آزمایشات خود را بیان کرد. نظر به برجسته بودن مقاله ی علمی او، اولین جایزه نوبل فیزیک در سال 1901 به ویلهلم کنراد رونتگن اعطا گردید.

بخش تصویربرداری و سی تی اسکن بیمارستان فوق تخصصی نورافشار با بهره گیری از بهترین و به روز ترین تجهیزات تصویربرداری و سونوگرافی، شرایط مناسبی را برای مراجعین و بیماران محترم فراهم كرده است.

این مركز با ارائه خدمات جامع و دقیق در تمامی روزهای هفته، حتی روزهای تعطیل و به صورت شبانه روزی و در زمینه تصویربرداری پزشكی در بخش های رادیولوژی، سی تی اسكن و سونوگرافی در تلاش است تا با پاسخگویی مناسب به نیازهای مراجعین موجبات رضایت آنان را فراهم کند.

از ویژگی های منحصر به فرد مرکز تصویربرداری نورافشار، برخورداری از دستگاه های تصویربرداری نوین و مدرن با امكانات پیشرفته است. همچنین این مركز از جمله معدود مراكزی است كه استانداردهای حفاظت در برابر پرتو و پروتکل های بهداشتی منطبق بر توصیه نامه های وزارت بهداشت را به طور كامل رعایت می کند.

بخش تصویربرداری بیمارستان نورافشار با بهره گیری از دستگاه های پیشرفته در حوزه های زیر آماده خدمت رسانی است:

  • سی تی اسکن: مرکز تصویر برداری نورافشار با استفاده مجهز ترین دستگاه روز دنیا، دستگاه سی تی اسکن فیلیپسPhilips 16 اسلایس با رزولوشن بالا و قدرت تفکیک بسیار خوب جهت انجام متدهای سی تی اسکن از جمله: سی تی اسکن روتین و تخصصی، سی تی اسکن های با تزریق و بدون تزریق، با کنتراست و بدون کنتراست، انواع سی تی آنژیوگرافی مغز و گردن، سی تی آنژیو گرافی ریه(PTE)، سی تی آنژیوگرافی آئورت سینه ای و شکمی و سی تی آنژیوگرافی کلیه و غدد آدرنال، سی تی آنژیو گرافی اندام تحتانی با امکان شبیه سازی سه بعدی و با کیفیت بسیار بالا.
  • سونوگرافی : در این مرکز با استفاده از به روز ترین دستگاه سونوگرافی، زیمنس (Siemenes) سونوگرافی‌های روتین و تخصصی، سونوگرافی ترانس واژینال و ترانس رکتال، سونوگرافی جنین و بارداری و بررسی ناهنجاری‌های جنین، سونوگرافی بیوفیزیکال وNB، سونوگرافی‌های داپلر عروق، ۳D انجام می شود.
  • سنجش تراکم استخوان: تراکم سنجی بافت معدنی تمامی اسکلت بدن، ارائه تصویر سه بعدی از بافت استخوانی بدن در صورت درخواست پزشک متخصص
  • رادیوگرافی : انواع رادیوگرافی های دیجیتال مورد نیاز پزشک شامل رادیوگرافی‌های دیجیتال تخصصی و روتین،رادیوگرافی‌ تخصصی BE، IVP به روش دیجیتال

اشتراک گذاری برای دوستان

Facebook
LinkedIn
Twitter
Telegram
Print
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *