برخی از شایع ترین آسیب های ورزشی

برخی از شایع ترین آسیب های ورزشی

 

آسیب های ورزشی که تحت عنوان صدمات ورزشی نیز شناخته می شوند، جراحاتی هستند که هنگام تمرین یا ورزش کردن رخ می دهند. هرچند که کودکان بیش تر از سایر افراد در معرض خطر این نوع آسیب ها هستند، اما بزرگسالان نیز ممکن است دچار این عارضه شوند. 

برخی از شایع ترین آسیب های ورزشی به قرار زیر می باشند:

  v کشیدگی عضلات

تاندون ها تارهای ضخیم و فیبری از بافت هستند که استخوان را به عضله وصل می کنند. کشیدگی عضلانی حاد هنگامی اتفاق می افتد که عضله به طور ناگهانی و غیر منتظره پاره می شود. چنین پارگی هایی ممکن است در اثر صدمات یا ضربه ایجاد شود.

 

  v جراحات زانو

هرگونه جراحتی که در نحوه حرکت مفصل زانو دخالت داشته باشد می تواند یک آسیب ورزشی باشد. این جراحات می تواند از کشیدگی زیاد تا پارگی در عضلات یا بافت های داخل زانو باشد.

 

 v پارگی تاندون آشیل

تاندون آشیل یک تاندون نازک و قدرتمند در قسمت پشت مچ پا است. در طول ورزش این تاندون ممکن است شکسته یا پاره شود. هنگامی که این اتفاق بیفتد، فرد دچار درد ناگهانی، شدید و مشکل در راه رفتن می شود.

 

 v جابه جایی استخوان

آسیب های ورزشی ممکن است استخوانی در بدن فرد را جابه جا کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، استخوان از محل اتصال خود خارج می شود. این عارضه که با بروز درد همراه است منجر به تورم و ضعف می شود

 

بیمارستان فوق تخصصی نورافشار در بخش پزشکی ورزشی و ارتوپدی با بهرهگیری از متخصصین مجرب و تجهیزات روز دنیا در این حوزه، آماده ارائه خدمات به ورزشکاران و مراجعین محترم است.

 

اشتراک گذاری برای دوستان

Facebook
LinkedIn
Twitter
Telegram
Print
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *