برگزاری مانور ایمنی در مقابل زمین لغزش در بیمارستان نورافشار

برگزاری مانور ایمنی در مقابل زمین لغزش در بیمارستان نورافشار

با هدف آمادگی برای مقابله با مخاطرات طبیعی، مانور عملیاتی زمین لغزش در بیمارستان نورافشار برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومي بیمارستان فوق تخصصی نورافشار، رئیس این مجموعه درمانی با اعلام این خبر گفت: به همت ستاد مدیریت بحران منطقه یک، مانور عملیاتی زمین لغزش، تخلیه امن و اسکان اضطراری به دلیل همجواری این بیمارستان با رشته کوه های شمال تهران برگزار شد.

دکتر فتانه عابدی افزود: بر اساس سناریو از پیش تعیین شده، این مانور عملیاتی در ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۲۶ دی ماه همزمان با به صدا در آمدن آژیر اعلام خطر آغاز شد.

وی ادامه داد: در این مانور ارگان های امدادی عمومی و تخصصی از جمله جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی، شهرداری و دیگر ادارات خدمات رسان حضوری فعال داشته و به استفاده از تجهیزات موردنیاز برای شبیه سازی شرایط مقابله با این بحران پرداخته شد.

دکتر عابدی در پایان با اشاره به این که بر اساس سناریو این مانور فرضی زمین لغزش یک دستگاه خودرو با ۲ سرنشین در زیر آوار محبوس و ۳ نفر از پرسنل مصدوم بیمارستان نیز به صورت فرضی مصدوم شدند، اضافه کرد: اقدامات اولیه از جمله امداد، شناسایی، نجات و… در محل های حادثه انجام شد و نیروهای عملیاتی و خدمات رسان با تشکیل کارگروه بحران و با هماهنگی بالا توانستند آمادگی خود را در بروز این حوادث ارتقا دهند.

 

 

اشتراک گذاری برای دوستان

Facebook
LinkedIn
Twitter
Telegram
Print
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *