حضرت زینب (س) اُسوه مهربانی و بردباری است/ ایثارگری‌های پرستاران در دوران کرونا فراموش نشدنی است

حضرت زینب (س) اُسوه مهربانی و بردباری است/ ایثارگری‌های پرستاران در دوران کرونا فراموش نشدنی است

آیین گرامیداشت و تجلیل از مقام شامخ پرستار به مناسبت میلاد فرخنده حضرت زینب (س) با حضور نماینده ولی فقیه، دبیرکل، رئیس بیمارستان نورافشار، مدیران و جمعی از کارکنان هلال احمر، در بیمارستان فوق تخصصی نورافشار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی نورافشار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی- آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر برگزار شد، در جمع پرستاران بیمارستان نورافشار،  مرکز دارویی درمانی هلال ایران و معاونت توانبخشی جمعیت هلال احمر سخنان خود را با یاد و خاطره شهدای کادردرمان آغاز کرد و به تبیین ابعاد مختلف «ارزش و جایگاه پرستاری » پرداخت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در این‌باره خاطرنشان کرد: ایثارگری‌های پرستاران در دوران کرونا فراموش نشدنی است.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه حضرت زینب (س) را اُسوه مهربانی و بُردباری معرفی کرد به تبیین شاخص‌ها و خصایص برگزیده آن پرداخت.

وی در این بخش با معرفی کتاب زینب بانوی قهرمان کربلا، تالیف بانوی مصری «دکتر بنت الشاطی» گفت: در سیره رفتاری این بانوی بزرگ درس‌آموخته‌های عمیق معرفتی بسیاری همچون صبر، مهربانی، شجاعت‏، ایستادگی، مقاومت و ایثار نهفته است.
حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با اشاره به مصائب بزرگ وارد شده بر حضرت زینب کبری(س) در واقعه کربلاء خاطرنشان کرد: ایستادگی و تحمل شهادت ۱۸ نفر از عزیزان جلوه‌هایی از عظمت روحی و معنوی حضرت زینب (س) است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در تکمیل سخنان خود   این شخصیت عظیم را به عنوان یک اُسوه در تمام ادوار تاریخ ماندگار معرفی کرد و افزود: عمر 55 ساله این بانوی گرانقدر پر از رنج و درد و مشقت است، حضرت در  تمام این دوران جنگ‌ها و دشمنی‌های بسیاری را تحمل کردند، اما تجلی صبر و ایستادگی حضرت زینب (س) در روز عاشورای حسینی است، روزی که بسیاری از عزیزان خانواده‌اش، فرزندان، برادرها و برادرزاده‌های بزرگوارشان شهید می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر سپس با تاکید بر روحیه شجاعت و دلیری حضرت زینب (س) به سخنرانی ایشان در مجلس ابن زیاد و یزید پس از فاجعه‌ی عاشورای حسینی نیز  اشاره کرد و افزود: این بانوی گرانقدر با صبوری و تحمل و همچنین با درایت تلاش کرد تا علی رغم همه ناملایمتی‌های درونی‌اش‏، پیام عاشورا را  به گوش جهانیان برساند. در کوفه خطاب به ابن زیاد می‌فرماید، من در این راه جز زیبایی هیچ ندیده‌ام. این چنین به جریان شیعه و نهضت عاشورا عظمت می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پرستاری یکی از نقش‌های حضرت زینب (س) در واقع عاشوراه بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از مفاهیم بزرگی که حضرت زینب (س) به بشریت آموخت، همین مساله پرستاری است. ایشان اسوه بردباری و مهربانی است و تسلی بخش مصائب بازماندگان قیام کربلا شد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه سخنان خود به دشواری روزهای سخت کرونایی اشاره کرد و افزود: در دوران کرونا من از نزدیک در جریان خدمت‌رسانی مدافعان حوزه سلامت بوده‌ام. پرستاران در خط‌مقدم مبارزه با کرونا قرار گرفتند و برای نجات جان هم‌نوعان خود فداکارانه تلاش کردند.

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: همچنانکه در دوران جنگ تحمیلی، پزشکان و پرستاران و امدادگران در زیر بمباران کار می‌کردند، در دوره کرونا نیز پرستاران سختی‌هایی مضاعف، و خطر ابتلا به بیماری مهلک را تحمل کردند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز در این مراسم سخنان خود را با گرامی‌داشت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار آغاز کرد.

یعقوب سلیمانی یاد و خاطره شهدا کادر درمان را گرامیداشت و تصریح کرد: رسالت حضرت زینب (س)  پاسداری از آرمان‌های واقعه عاشورا بوده است.

وی با بیان‌ اینکه پرستاران ایران اسلامی‌با پیروی از سیره حضرت زینب(س) به ارائه خدمت می‌پردازند، افزود: تجلی این خدمت‌رسانی در دوره‌های همچون هشت سال جنگ تحمیلی و فراگیری کرونا نمایان شد.

دکتر فتانه عابدی، رئیس بیمارستان نورافشار نیز در این مراسم ضمن تبریک میلاد فرخنده حضرت زینب(س) و روز پرستار به ارائه گزارشی عملکردی از فعالیت‌های این بیمارستان پرداخت.

مولودی خوانی مداح اهل بیت عصمت و طهارت، اجرای موسیقی آیینی نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

همچنین در پایان  این مراسم که به همت معاونت فرهنگی- آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه برگزار شد  از پرستاران و کارکنان بخش درمانی جمعیت هلال احمر قدردانی شد.

اشتراک گذاری برای دوستان

Facebook
LinkedIn
Twitter
Telegram
Print
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *